Taurus Electro JE PRO VÁS Protože hledáte ...
soběstačnost
Elektricky poháněný 2-místný všestranný samovolný větroň s dvojitým podvozkem pro zcela nezávislé klouzání.
KOMFORTNÍ COCKPIT
Najprostornejší a nejpohodlnější kokpit s neuvěřitelným výhledem.
skvělá manipulace
Vynikající kluzné vlastnosti a harmonizované ovládací prvky s rozpětím křídla 15 m.
TAURUS: Taurus Electro byl první elektrický dvoumístný letoun z roku 2007 v sériové výrobě dostupné na trhu
Na základě modelu Taurus M nahrazuje model Taurus Electro G2.5 benzínový motor vysoce výkonnou elektrickým hnacím ústrojím, kde kapacita baterie není omezujícím faktorem výkonu / výdrže. Taurus Electro G2.5 představuje skok vpřed v oblasti výkonu, bezpečnosti, funkčnosti a uživatelské přívětivosti. Od roku 2018 nabízí Taurus Electro 2.5 také rychlé nabíjení a je kompatibilní s řadou elektrických nabíječek Pipistrel Sky Sky.
Taurus Electro G2.5 nabízí úplnou svobodu a nezávislost díky výsuvnému elektromotoru, dvojitému výsuvnému hlavnímu podvozku, vynikajícímu klouzavému výkonu, laciné údržbě a dobře větraném prostornému kokpitu.
Dokáže elektrický výkon lepší než konvenční? Rozhodně!
- Taurus Electro G2.5 může používat kratší dráhu, stoupá rychleji a má vyšší výkonnost než benzínová verze, pokud jde o operace ve velkých výškách. To vše je možné díky speciálně vyvinutému beznapěťového hnacímu agregátu Pipistrel s výkonem 40 kW.
Vyhřívaná a větrané lithiové technologie na míru vyvinuté baterie jsou dodávány ve dvou konfiguracích, schopných vypustit letoun do 2500 metrů. Jsou umístěny v samostatných skříních, které jsou neustále monitorovány vlastním systémem pro správu baterií společnosti Pipistrel (BMS), spolu s protokolováním dat a předpovídáním stavu baterie.
Pohonný motor váží působivých 11 kg a generuje výkon 40 kW.
Více než jen dotyk inovace!
- S přístrojem Taurus Electro G2.5 představujeme první na světě – úplnou sadu palubní síťové avioniky, která poskytuje správu pohonné jednotky typu fly-by-wire s vestavěnou vícevrstvou ochrannou logikou.
Prvním prvkem tohoto síťového systému je nejmodernější hybridní systém řízení baterií, který byl vyvinut zcela in house, aby byl schopen fungovat s přísnějšími tolerancemi jako komerčně dostupné systémy, což přináší lepší výkon a delší životnost baterie. Systém řízení baterií monitoruje speciálně vyvinuté baterie. Představují absolutní vrchol dnešní technologie baterií, kombinující nízkou hmotnost, vysoký výkon a vysokou hustotu energie. Baterie jsou umístěny v krabicích se speciálními napájecími a signálními konektory. Výkonnost každého článku baterie je monitorována, kontrolována teplota pomocí zahřívání a větrání a předpovězené budoucí výkonnost.
Systém je schopen předpovědět, kdy baterie nefunguje správně a signalizuje potřebu předčasné výměny. Všechny parametry se zaznamenávají i do palubního zapisovače letových údajů. Dvě (2) skříňky na baterie jsou odnímatelné a vyměnitelné.
Druhým prvkem je výkonový měnič / řídicí jednotka motoru. Má logiku sebeochrany proti aktuálním výkyvům, nadměrným teplotám a jiným možným mimořádným situacím. Jinými slovy, řídící jednotka nejen pohání motor, ale také zajišťuje nízkou úroveň ochrany samotného, baterií a motoru.
Představujeme nástroj rozhraní kokpitu EPSI 430!
- Nejviditelnějším doplňkem síťového systému je barevný displej rozhraní kokpitu. Obrazovka je skutečně jasná, ve skutečnosti jasnější než většina displejů, a je čitelná i při nejsilnějším slunci! Indikuje režim řízení a důležité parametry pro pilota a poskytuje rozhraní pro zatažení a rozšíření motoru. Vše se ovládá dvěma přepínači (2) a otočným knoflíkem. První přepínač je vypínačem zapnutí / vypnutí a dělá přesně to – zapíná regulátor motoru.
Druhým přepínačem je přepínač polohy motoru »nahoru / dolů«, tj vysunutý nebo zasunutý. Tento proces je plně automatizovaný – vrtule je umístěna a udržována na svém místě, zatímco se motor vysouvá nebo zasouvá. Pilot vybere požadovaný režim pouze pomocí přepínače. Rotační kódovač funguje jako volič plynu.
Vzhledem k povaze elektrického pohonného systému jsme se rozhodli využít výpočetní sílu tohoto nástroje rozhraní kokpitu a dali jsme mu roli palubního počítače. To znamená, že nejen zobrazuje data pilotovi, ale také „říká“ všem ostatním komponentům hnací soustavy na palubě prostřednictvím sběrnice CAN a všechno zpívá spolu. Je schopen detekovat přehřívání jednotlivých komponent a postupně snižovat výkon, aby se maximalizoval potenciál stoupání při daném stavu systému. Nejen to poskytuje pilotovi diagnostiku systémů a všechny potřebné varování. Port USB displeje se používá i pro aktualizaci softwaru systémů Taurus Electro G2.5.
Létejte zdarma – SOLAR TRAILER
- Přejete si letět zcela zdarma? To je možné!
Pipistrel představuje první světovou novinku – koncept Flying For Free. Solar Trailer (R), který dokáže nabíjet Taurus Electro G2.5 zcela zdarma a s nulovými emisemi! Nabíjení pomocí solárního přívěsu nabízí 1,5 kW využitelné energie na nabití Taurus Electro uprostřed ničeho, aniž by bylo nutné ho připojit k rozvodné síti.
Kromě toho, když je Taurus Electro uložen v přívěsu během týdne nepříznivého počasí, bude o víkendu nabitý a připraven k letu. Solar Trailer a Taurus Electro jsou dokonalými společníky a demonstrují, jak je možné dnešní technologií létat bezplatně, tiše as absolutně nulovými emisemi!
Přívěs nabízí elektrické zásuvky 12 VDC a 240 V AC (24 VDC a 110 VAC na vyžádání) a 3,6 kWh integrované akumulátory. K dispozici je i obtok solárního systému, takže můžete například nabít letadlo uvnitř přívěsu, kdy je zaparkované v hangáru / garáži. Integrovanou energii akumulátoru přívěsu lze přenášet přímo do Taurus Electro. Solární přívěs shromažďuje energii i za letu, takže nabíjíte Taurus Electro G2 iv noci energií, která se nahromadila během dne!
Technické údaje PIPISTREL TAURUS ELECTRO
TECHNICAL DATA | |
---|---|
Taurus is made in reinforced composite materials (epoxy resin, glass, carbon, Kevlar) | |
model | TAURUS Electro |
ENGINE | Electric 40/30 |
max power(with 2 carb.) | 40 KW 2 min/30 const |
PROPELLER – 2 blade | Pipistrel 1650 mm diam |
SIZES | |
wing span | 14.97 m |
length | 7.30 m |
height – propeller extended | 2.7 m |
wing area | 12.33 m2 |
rudder area | 0.9 m2 |
horizontal tail area | 1.36 m2 |
aspect ratio | 18,6 |
positive flaps | 0,+5,+9,+18 deg |
negative flaps | – 5 deg (up) |
center of gravity | refer POH |
WEIGHTS | |
empty weight | 306 kg with 20 Ah batteries |
minimum pilot weight (no front ballast) | 90 kg |
minimum pilot weight (with optional front ballast) | 69 kg |
max take off weight (MTOW) | 450 / 472.5 / 550 kg |
fuel tank capacity in the wing | N/A |
useful fuel | N/A |
LI-PO battery capacity | 20 Ah / 4.75 kWh (std) |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 63 km/h |
stall without flaps | 71 km/h |
manoeuvring speed | 163 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
max speed with airbrakes out | 225 km/h |
VNE | 225 km/h |
min.sink | 0.70 m/sec |
min.sink speed | 94 km/h |
max. sink with airbrakes | 5.5 m/sec |
best glide | 1:41 |
best glide ratio speed | 115 km/h |
best glide at 150 km/h | 1:32 |
max aerotow speed | 107 km/h |
45°-45° roll time | 3.5 sec |
take off run MTOW | 160 m |
take off over 15 m MTOW | 245 m |
best climb speed | 95 km/h |
max climb rate (MTOW) | 3.1 m/s |
service ceiling MTOW | 2.000 m AGL |
max load factor permitted (x1,8) | 5.33 G, -2.65 G |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
fuel consumption. at full power | N/A |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
Spoločnosť Taurus Electro je v súčasnosti držiteľom nasledujúcich Certifikátov:
Z dôvodu chýbajúcich leteckých predpisov a noriem je certifikácia koordinovaná s každým vnútroštátnym orgánom osobitne.
V súčasnosti Pipistrel spolupracuje s certifikačnými orgánmi Juhoafrickej republiky, USA a niekoľkými ďalšími krajinami na získaní certifikátov.
Nižšie nájdete už schválené certifikácie:
FRANCÚZSKO
Francúzsko – Taurus electro
Francúzsko – Taurus electro
NEMECKO
Nemecko – Taurus electro
SLOVINSKO
TAURUS DS
TAURUS TC