SINUS FLEX JE PRO VÁS Protože hledáte ...
Čtyři letadla v jednom
perfektní kluzák, efektivní a rychlý cross-country cruiser, univerzální trenér a flexibilní transformátor řešení rozpětí křídla.
Flexibilita v křídlech
Model Sinus Flex, který přemění letadlo z motorového jezdce na rychlý cross-country cruiser za pár minut.
Konfigurace podvozku
Výběr konfigurace podvozku předního nebo zadního kola podle vašich osobních preferencí.
SINUS 912 & SINUS FLEX:
Motorový kluzák Sinus kombinuje skutečný smysl pro kluzák s bezprecedentní účinností během výletního letu na dlouhé vzdálenosti. S vozem Sinus můžete vzlétat a přistávat na velmi krátkých drahách, letět na běžeckých tratích na velké vzdálenosti a bavit se klouzáním s poměrem klouzání 27: 1 … vše ve stejném letadle!
S Sinus si doslova koupíte tři letadla za cenu jednoho. Získáte kluzák, super ekonomický křižník s velkým dosahem a nejuniverzálnější cvičné letadlo na trhu. Díky dvojitému ovládání letu a výběru podvozku zadního kola nebo předního kola je možné Sinus použít jako svého primárního trenéra s klouzavým a poháněným letadlem! Vynikající výkon byl potvrzen titulem mistra světa v roce 2001 a rekordním samostatným letem po celém světě v roce 2004.
Sinus můžete dále vylepšit velmi malým doplňkem – Flex. Model Sinus Flex je identický se standardním modelem Sinus s přidaným bonusem zaměnitelných hrotů křídel. Vnější 5-Nohova části každého křídla mohou být snadno odebrány a nahrazeny krátkými křidélky virového modelu! Nevěděli jste se rozhodnout, zda chcete Pipistrel Sinus nebo Pipistrel Virus? Nyní můžete mít obojí, transformovat tepelně stoupající motorový kamion Sinus na malý a rychlý virový křižník, který se vejde do každého hangáru. Je to snadné a trvá pouze pět minut!
Sinus znovu a znovu prokázal své klíčové vynikající vlastnosti
Nejlepší palivová účinnost a nejlepší dojezd:
Sinus je jednoduše nejúčinnější a nejúspornější lehké letadlo na trhu. Díky své velmi nízké spotřebě paliva nižší než 10 litrů za hodinu (2,6 g / h) při vysoké cestovní rychlosti 200 km / h (110 kts) můžete se standardní rychlostí snadno proletět více než 1000 kilometrů (540 NM). 60 litrové palivové nádrže. S volitelnými palivovými nádržemi s dlouhým dojezdem (100 litrů; 26 gal) přesahuje váš dojezd s rezervou více než 1650 km (890 NM). Mistr světa a sériový vítěz
Po tom, co se Sinus již prokázal v klouzavé aréně s několika poutavými úspěchy, včetně trojúhelníku FAI 500 km, drží mnoho světových rekordů a leteckých milníků. Sinus byl absolutním vítězem mistrovství světa WAG 2001 ve Španělsku a v roce 2005 se umístil na druhém místě. V roce 2004 byl Sinus prvním lehkým letadlem létajícím po celém světě. Od té doby naši majitelé uskutečňují pozoruhodné lety na velké vzdálenosti, včetně nepřetržitého letu z Pisa do Lisabonu, Atén – letu Nordkapp a vůbec prvního lehkého letadla Austrálie – Nový Zéland! Sinus také vyhrál legendární závod Paříž – Madrid Green Air Challenge 2011.
Vynikající klouzavý výkon:
- Sinus je kluzák z duše. Sportovní křídla s délkou 15 metrů a poměr klouzání 27: 1, když je vrtule pernatá, si můžete vychutnat nespočet hodin v termálke aniž jste spálili jednu kapku paliva. Čisté aerodynamické čáry a dokonalý povrch umožňují sinus provádět ještě lepší výkony než množství typických bezmotorových kluzáků. Nezapomeňte, že vždy můžete zapnout motor, když počasí není pro vás.
bezpečnost:
- Sinus představuje koncept bezpečnostního kokpitu. Celý prostor kabiny je obklopen strukturami pohlcujícími energii vyrobenými z kevlarových vláken, úžasného materiálu, který udržuje integritu kabiny a činí ji bezpečnou iv případě silnějších nárazů. Vedle naší speciální koncepci bezpečnostního kokpitu může být Sinus vybaven i záchranným systémem balistických padáků, který v případě mimořádných událostí šetří celé letadlo spolu s posádkou.
Robustní a spolehlivý:
- Flotila téměř 1000 našich letadel letí na všech šesti kontinentech světa v podmínkách, které si někdy těžko dokáží představit. Všechny systémy na palubě musí odolat přísným testům, aby se zajistilo, že letadlo bude pracovat co nejlépe v horkém nebo studeném, mokrém nebo suchém, nízkém nebo vysokém stupni! Letové školy milují Sinus kvůli spolehlivosti, super nízkým provozním nákladům a nekonečným možnostem létání.
Pohodlí a luxus v kabině:
- Díky prostornému dobře větraném kokpitu vedle sebe s volitelným koženým interiérem se budete cítit pohodlně i při nejdelších dobrodružných letech. Dokonce i ti nejvyšší nebo nejkratší z pilotů se budou cítit jako doma v sinus díky nastavitelným pedálům kormidla. Výběr z malé nebo velké přístrojové desky může způsobit, že se kokpit bude cítit jako kluzák nebo plně vybavené špičkové cestovní letadlo s dlouhým dosahem. Díky vynikajícím výhledem do stran a dolů vaše fotografie ze vzduchu nebo vzduchu udělají každého závidenímhodnými.
Technické údaje PIPISTREL SINUS FLEX
MODEL | SINUS 912 | VIRUS 912 |
---|---|---|
ENGINE ROTAX | ROTAX 912 UL2 | ROTAX 912 UL |
max power(with 2 carb.) | 80 hp at 5800 rpm | 80 hp at 5800 rpm |
PROPELLER | Pipistrel VARIO | Pipistrel VARIO |
SIZES | ||
wing span | 14,97 m | 12,46 m |
length | 6,6 m | 6,5 m |
height | 1,70 m | 1,85 |
wing area | 12,26 m2 | 11,0 m2 |
rudder area | 1,1 m2 | 1,1 m2 |
tail area | 1,63 m2 | 1,63 m2 |
aspect ratio | 18,3 | 13,1 |
positive flaps | 9 deg, 18 deg | 9 deg, 18 deg |
negative flaps | 5 deg | 5 deg |
center of gravity | 20% – 39% | 20% – 38% |
WEIGHTS | ||
empty weight | 285 kg | 284 kg |
empty weight light version | 275 kg | 274 kg |
max take off weight (MTOW) | 450 kg / 472.5 kg / 544 kg | 450 kg / 472.5 kg / 544 kg |
fuel tanks capacity | 2 x 30 l / 2 x 50 l | 2 x 30 l / 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 27 l / 2 x 45 l | 2 x 27 l / 2 x 45 l |
PERFORMANCES | DATA PUBLISHED FOR MTOM of 472.5 kg | |
stall with flaps | 63 km/h | 64 km/h |
stall without flaps | 66 km/h | 72 km/h |
cruising speed (75% power) | 200 km/h | 225 km/h |
max. horizontal speed | 220 km/h | 240 km/h |
VNE | 225 km/h | 249 km/h |
max speed with airbrakes | 160 km/h | 160 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h | 130 km/h |
manoeuvring speed | 141 km/h | 141 km/h |
best climb speed | 115 km/h | 130 km/h |
max climb rate | 6,5 m/sec | 6,2 m/sec |
climb rate at 140 km/h | 6,3 m/sec | 5,9 m/sec |
min.sink speed | 90 km/h | 96 km/h |
min.sink (prop. 90 deg.) | 1,03 m/sec | 1,35 m/sec |
max. sink with airbrakes | 5,5 m/sec | 5,8 m/sec |
best glide ratio speed | 95 km/h | 110 km/h |
best glide (prop. 90 deg.) | 1:27 | 1:24 |
glide at 150 km/h (prop 90 deg) | 1:18 | 1:14 |
take off run | 88 m | 90 m |
take off over 15 m obstacle | 148m | 167 m |
service ceiling | 8800 m | 8100 m |
45°-45° roll time | 4,2 sec | 3,1 sec |
fuel consumption at cruise speed | 9,2 l/hour | 9,5 l/hour |
endurance (std tanks) | 5,8 hours | 5,7hours |
range distance | 1200 km | 1150 km |
max load factor permitted ( x1,875) | +4g -2g | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 | minimum 1.875 |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
SINUS ICAO DESIGNATOR: PISI
http://cfapp.icao.int/Doc8643/8643_List3.cfm?mfc=PIPISTREL
ARGENTINA
AUSTRALIA and NEW ZEALAND
Acceptance certificate on basis of B203SF 1098L, B203SF 1099L and B203SF 1102:
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
503 | 2 | 58 | 225 | 503 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 274 | 305 | 472.5 | GRS 473 |
582 | 2 | 58 | 225 | 582 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 280 | 305 | 472.5 | GRS 473 |
912 | 2 | 58 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 295 | 309 | 472.5 |
Acceptance certificate on basis of B203SF 1102L:
Accepted Type Approval Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW (kg) | Mandatory equipment |
912 | 2 | 58 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, VARIO | 2 | 295 | 309 | 544 | GRS 473 |
51% Kit approval:
Australian LSA:
AUSTRIA
Type Acceptance UA 014/05 – ACG:
Type Acceptance Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Max speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox B ratio | Noise on 300 m | Empty weight (kg) | MTOW |
503 | 2 | 63 | 183 | 183 | 503 UL | VarioL | 2 | 2.62 | / | 275 | 450 |
912 | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 297.5 | 472.5 |
BELGIUM
Type Authorisations:
Type Authorisations Data Sheet:
Ref de l `autorisation de type | Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Cruise speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gear C I= | Empty weight (kg) | MTOW |
ARCA | 503 | 2 | 59 | 170 | 225 | 503 | Vario FB2 | 2 | 2.62 or 3.0 | 255 | 450 |
ARCA | 503 | 2 | 63 | 181 | 225 | 582 | Vario FB2 | 2 | 2.62 or 3.0 | 259 | 450 |
BULGARIA
CHINA
The Validation Data Sheet – SINUS 912
Validation of Type Certificate – SINUS 912
Statement of design MTOM for CAAC
CZECH REPUBLIC
Technical certificate:
Type Certificate Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Design speed speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | Noise on 300 m | Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
503 | 2 | 65 | 250 | 225 | 503 UL 2V | Vario | 2 | 2.62 | 54.6 dB | 285 | 472.5 | GRS 473 |
912 | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 297.5 | 472.5 | GRS 473 |
DENMARK
FRANCE
Type Approval: B203SF 1098L 1 & B203SF 1097L 1
Type Approval Data Sheet (Sinus 503 Normal Versions):
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
503 | 2 | 58 | 225 | 503 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 274 | 305 | 472.5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
503 | 2 | 57 | 225 | 503 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 260 | 284 | 450 | w/o parachute |
Type Approval: B203SF 1099L 1 & B203SF 1100L 1
Type Approval Data Sheet (Sinus 582 Normal Versions):
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
582 | 2 | 58 | 225 | 582 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 280 | 305 | 472.5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
582 | 2 | 57 | 225 | 503 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 266 | 284 | 450 | w/o parachute |
Type Approval: B203SF 1102L 2 & B203SF 1101L 2
Type Approval Data Sheet (Sinus 912 Normal Versions):
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
912 | 2 | 58 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 295 | 309 | 472.5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
912 | 2 | 57 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 279 | 286.5 | 450 | w/o parachute |
Type Approval: B203SF 1653L & B203SF 1652L
Type Approval Data Sheet (Sinus 503 Light Versions):
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
503 | 2 | 58 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 265 | 305 | 472.5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
503 | 2 | 57 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 251 | 284 | 450 | w/o parachute |
Type Approval: B203SF 1655L & B203SF 1654L
Type Approval Data Sheet (Sinus 912 Light Versions):
Sinus | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Empty weight (kg) basic | Empty weight (kg) max. permitted | MTOW | obligatory equipment |
912 | 2 | 58 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 286 | 309 | 472.5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
912 | 2 | 57 | 225 | 912 | BAM 2, BAM 3, Vario | 2 | 270 | 286.5 | 450 | w/o parachute |
GERMANY
Sinus 503 Certificate link to official site: http://www.dulv.de/Dreiachs_Kennblaetter/details.php?id=18424
Sinus 912 Certificate link to official site: http://www.dulv.de/Dreiachs_Kennblaetter/details.php?id=18422
Type Certificate Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Design speed speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | Noise on 300 m | Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
503 | 2 | 65 | 250 | 225 | 503 UL 2V | Vario | 2 | 2.62 | 54.6 dB | 285 | 472.5 | GRS 473 |
912 | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 297.5 | 472.5 | GRS 473 |
Sinus 912 NW Certificate link to official site: http://www.dulv.de/Dreiachs_Kennblaetter/details.php?id=19017
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Design speed speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | Noise on 300 m | Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
912 NW | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 294 | 472.,5 | GRS 473 |
/ | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
HUNGARY
Type Documentation: Sinus 912 UL
INDIA
AC India certificate of registration
* the max. approved weight is 541.2kgs
IRELAND
ITALY
Permit to Fly for models as below:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Max speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW |
503 | 2 | 63 | 186 | 225 | 503 | Bam 2 | 2 | 65 dB | 255 | 450 |
582 | 2 | 63 | 200 | 225 | 582 | Bam 2 | 2 | 62 dB | 266 | 450 |
912 | 2 | 63 | 220 | 225 | 912 | Bam 2 | 2 | 63 dB | 285 | 450 |
KAZAKHSTAN
MEXICO
NETHERLANDS
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | Noise on 300 m
| Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
912 NW | 2 | 65 | 250 | 912 UL | VARIO | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 294 | 472.5 | GRS 473 |
NORWAY
POLAND
Permit to Fly for models as below:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Max speed (km/h) | WNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Noise on 300 m | Empty weight (kg) | MTOW |
447 | 2 | 59 | 170 | 210 | 447 | Bam 2 | 2 | 65 dB | 240 | 450 |
503 | 2 | 63 | 186 | 225 | 503 | FB 2L or VARIO L | 2 | 65 dB | 256 | 450 |
582 | 2 | 63 | 200 | 225 | 582 | FB 2L or VARIO L | 2 | 62 dB | 274 | 450 |
912 | 2 | 63 | 220 | 225 | 912 | FB 2D or VARIO D | 2 | 63 dB | 284 | 450 |
REPUBLIC of MACEDONIA
REPUBLIC of SOUTH AFRICA
Non-Type Certified Aircraft Acceptance: J15/12/498
SLOVENIA
Type Approval: TC 99/001 – AT/ULN 01:
Type Approval Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Max speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW (kg) |
447 | 2 | 59 | 170 | 210 | 447 | Bam 2L | 2 | 65 dB | 240 | 410 |
503 | 2 | 63 | 186 | 225 | 503 | FB 2L or VARIO L | 2 | 65 dB | 265 | 450 |
582 | 2 | 63 | 200 | 225 | 582 | FB 2L or VARIO L | 2 | 62 dB | 274 | 450 |
912 | 2 | 63 | 220 | 225 | 912 | FB 2D or VARIO D | 2 | 63 dB | 284-309 | 472.5 |
SPAIN
Type Approval: C.T. No 290/I:
Type Certificate Sinus 912 – Espana
Type Approval Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Vmax(km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | C.G. range | Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
503 | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / | / |
912 | 2 | 65 | 203 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 20-39% MAC | 289 kg | 450 | / |
SWITZERLAND
Ecolight Certificate: Ecolight
Sinus 912 Certificate link to official site: LetterSinus
Sinus 912 NW Certificate link to official site: LetterSinusNW
Type Certificate Data Sheet:
Sinus model | Seats | Min speed (km/h) | Design speed speed (km/h) | VNE (km/h) | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Gearbox ratio | Noise on 300 m | Empty weight (Kg) | MTOW Kg | obligatory equipment |
912 TW | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2.62 | 59.1 dB | 297.5 | 472.5 | GRS 473 |
912 NW | 2 | 65 | 250 | 225 | 912 UL | Vario | 2 | 2,27 | 59.1 dB | 294 | 472.5 | GRS 473
|
TURKEY
CERTIFICATE OF REGISTRATION SINUS 912
USA – amateur built kit
USA – LSA certificates
http://en.wikipedia.org/wiki/Light-sport_aircraft#Aircraft
Permit to fly – CAA Qatar