Taurus M JE PRO VÁS Protože hledáte ...
soběstačnost
2-místný všestranný samo-startovací kluzák poháněný palivem s dvojitým podvozkem pro zcela nezávislé klouzání.
KOMFORTNÍ COCKPIT
Najprostornejší a nejpohodlnější kokpit s neuvěřitelným výhledem.
skvělá manipulace
Vynikající kluzné vlastnosti a harmonizované ovládací prvky s rozpětím křídla 15 m.
TAURUS M: První větroň na světě poháněný lehkými mikrosvetlami na světě!
Taurus nabízí úplnou svobodu a nezávislost díky výsuvnému motoru, dvojitému výsuvnému hlavnímu podvozku, vynikajícímu klouzavému výkonu, laciné údržbě a dobře větraném prostornému kokpitu.
Taurus je jediný dvousedadlový kluzák s rozpětím křídla 15 metrů a je také nejsamostatnější v provozu. Vybaven výkonným, přesto plně Vysunovací vysoce výkonným palivovým motorem s výkonem 50 HP a dvojitým Vysunovací hlavním podvozkem, může Taurus klouzat kdekoliv a kdykoliv chcete. Když budou ostatní čekat na pomocníka, který spojí tažné lano a drží křídla na vzlet, může být Taurus M už několik hodin letu pryč.
Je třeba zdůraznit i snadnou montáž kluzáku. Taurus je nejjednodušší dvoumístný kluzák, který se dá sestavit díky automatickým ovládacím spojům a skutečnosti, že jedno křídlo váží pouhých 45 kg.
Je důležité zdůraznit klíčové vlastnosti Taurus:
Výkonný vzlet a stoupání:
- Od vzletu do 500 m (1650 ft) potřebuje Taurus M pouze 3 minuty, 6 minut až 1 000 m (3300 ft) a 10 minut až 1500 m (5 000 ft). Pak, když dosáhnete cílovou výšku, vypnete a zatáhnete motor doslova rychlým přepnutím. Může se to jevit jako neobvyklé, ale Taurus v případě vzletu a stoupání předčí dokonce i jednosedadlové kluzáky.
Klouzavý výkon:
- Klouzání přináší nový význam, když začnete využívat vynikající poměr klouzání 41: 1 ve spojení s 5 nastaveními flaperónu a zamíříte k dalšímu bodu na trase. Létání je mnohem zábavnější v uspořádání kokpitu vedle sebe, kde můžete jednoduše sdílet úkoly se svým pilotem, vést lekce nebo prostě mluvit s přítelem.
bezpečnost:
- Bezpečnost je naším prvořadým zájmem. Proto je Taurus vybaven konceptem kokpitu bezpečnosti. Celý prostor kabiny je obklopen strukturami pohlcujícími energii vyrobenými z kevlarových vláken, úžasného materiálu, který udržuje integritu kabiny a činí ji bezpečnou iv případě silnějších nárazů. Spolu s naším speciálním konceptem Safety Cockpit může být Taurus vybaven i záchranným balistickým záchranným systémem, který v případě mimořádných událostí šetří celé letadlo spolu s posádkou.
Inteligentní systém řízení motoru:
- Inteligentní řídicí systém motoru udělá vše sám, ujistí se, že se vrtule správně umístila a zatahuje motor za vás, přičemž se soustředíte na nalezení dokonalého zdvihu! Zabudovaná bezpečnost zabrání neúmyslnému nastartování nebo zasunutí motoru!
Vrooom s výhledem:
- Kabina TAURUS je velmi dlouhá a pohodlná. Ani velmi vysocí piloti nemají uvnitř problémy. Uspořádání sedadel vedle sebe umožňuje komunikaci mezi piloty dokonalou, na rozdíl od konvenčních dvoumístných sedadel. Úplné duální ovládání je dosažitelné pro oba piloty. Pedály, sedadla, opěrky hlavy a větrání se dají nastavit podle vaší tělesné velikosti a potřeb během několika sekund, a to i během letu. Speciální ergonomicky tvarovaný přístrojový panel obsahuje všechny nástroje, které kdy budete chtít, aniž by bránil vynikajícímu pohledu ve všech směrech. Pro každého pilota jsou boční kapsy a za sedadly je prostor pro zavazadla s prostorem pro kyslíkový systém.
Technické údaje PIPISTREL TAURUS M
TECHNICAL DATA | |
---|---|
Taurus is made in reinforced composite materials (epoxy resin, glass, carbon, Kevlar) | |
model | TAURUS M |
ENGINE | 2 Stroke 2 cylinder |
max power(with 2 carb.) | 53 hp at 6800 rpm |
PROPELLER – 2 blade | Pipistrel 1600 mm diam |
SIZES | |
wing span | 14.97 m |
length | 7.30 m |
height – propeller extended | 2.7 m |
wing area | 12.33 m2 |
rudder area | 0.9 m2 |
horizontal tail area | 1.36 m2 |
aspect ratio | 18,6 |
positive flaps | 0,+5,+9,+18 deg |
negative flaps | – 5 deg (up) |
center of gravity | refer POH |
WEIGHTS | |
empty weight | 285 kg |
minimum pilot weight (no front ballast) | 90 kg |
minimum pilot weight (with optional front ballast) | 69 kg |
max take off weight (MTOW) | 450 / 472.5 / 550 kg |
fuel tank capacity in the wing | 30 l |
useful fuel | 27 l |
LI-PO battery capacity | N/A |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 63 km/h |
stall without flaps | 71 km/h |
manoeuvring speed | 163 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
max speed with airbrakes out | 225 km/h |
VNE | 225 km/h |
min.sink | 0.70 m/sec |
min.sink speed | 94 km/h |
max. sink with airbrakes | 5.5 m/sec |
best glide | 1:41 |
best glide ratio speed | 115 km/h |
best glide at 150 km/h | 1:32 |
max aerotow speed | 107 km/h |
45°-45° roll time | 3.5 sec |
take off run MTOW | 180 m |
take off over 15 m MTOW | 265 m |
best climb speed | 100 km/h |
max climb rate (MTOW) | 2.9 m/s |
service ceiling MTOW | 3,900 m |
max load factor permitted (x1,8) | 5.33 G, -2.65 G |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
fuel consumption. at full power | 18 lph |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
Doplníme
TAURUS ICAO DESIGNATOR: PITA
http://cfapp.icao.int/Doc8643/8643_List3.cfm?mfc=PIPISTREL
AUSTRALIA
Taurus_Australia_LSA_ertificate_of_Airworthiness+Annex_to_the_certificate
ARGENTINA
Type Approval: CAM N’65
Type Approval Data Sheet:
Taurus model | Seats | Min speed (km/h) | Va(km/h) | VNE (km/h) | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt Ratio | C.G limits | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 62.5 | 135 | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2.5 | 22-41% MAC | 285 – 305 | 472.5 | (GRS 473) |
CANADA
Type Approval:
CHINA
Validation of type certificate:
Validation of Type Certificate – Taurus
The validation Data Sheet – Taurus
CAAC Type Certificate Taurus 2013
CZECH REPUBLIC
Type Approval: CAM N’65
Type Approval Data Sheet: TBA
FRANCE
Type Approval: B203SF 1658L
Type Approval Data Sheet:
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 62.5 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2,5 | / | 285-305 | 472.5 | GRS 473 |
GERMANY
Type Certificate: Nr.: 716-08 1
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 65 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two Blade | 2 | 2.5 | / | 297,5 | 472.5 | GRS 473 |
HUNGARY
MEXICO
NETHERLANDS
Type Approval TAURUS Netherlands
REPUBLIC OF SOUTH AFRICA
Type Approval: SA-CAR 24
RUSSIA
SLOVENIA
Atest ultra lahke naprave št. TC 02-001 AT-ULN 04 Taurus 503, Taurus Electro G2 rev 6
SWITZERLAND
http://www.ecolight.ch/Images/ZertifikatTAURUS.pdf
Ecolight Certificate:
Type Approval Data Sheet:
Taurus | Seats | Min speed (km/h) | Max speed on engine (km/h) | VNE | Engine | Propeller | No. of blades | Gear Belt | Noise at 300 m | Empty weight (kg) | MTOW | Mandatory equipment |
Taurus fuel | 2 | 65 | / | 225 | high-performance 50 HP fuel engine | Pipistrel Two blade | 2 | 2.5 | / | 297,5 | 472.5 | GRS 473 |
USA – LSA certificates
Airworthiness Certificate N503FJ