VIRUS SW JE PRO VÁS Protože hledáte ...
nekompromisní výkon
Letadlo bez kompromisů a rekordních úspěchů: od několika letů po celém světě až po vítězství NASA.
Flexibilita VE VÝBĚRU MOTORU
Flexibilita různých motorů a vrtulí pro různé potřeby.
plně přizpůsoben
Plně přizpůsobitelné letadlo podle vašich přání a potřeb.
VIRUS: Nejrychlejší hornoplošník!
Virus SW je ekonomicky nejrychlejší vysokorychlostní křižník a určitě nejrychlejší vysokorychlostní rodina letadel ve své kategorii. Několik motory určují variace, od motorů s výkonem 80 HP až po 115 HP s turbodmychadlem Rotax 912/914 s turbodmychadlem, včetně iS vstřikovaného paliva. Je vyroben z nejmodernějších kompozitních materiálů a je lehký, robustní a vyznačuje se bezprecedentním užitečným zatížením nad 300 kg. Virový software nabízí to, co není schopen konkurent nabídnout, a získal srdce lidí na celém světě a je nejlepším prodejcem od jeho zavedení.
Výkon NASA byl oceněn
- Virus SW je jediné lehké letadlo, které kombinuje čistou rychlost s bezprecedentní spotřebou paliva. Celosvětově se již prodalo více než 1 000 kusů, čímž se získaly srdce a uznání soukromých vlastníků, leteckých profesionálů, výcvikových organizací a vojenských instruktorů, stejně jako vyhrála výzva NASA. Dvakrát! Od vítězství na výzvě PAV 2007 a na sté výročí NASA GAT 2008 se virový software dále vylepšuje a optimalizuje na ještě lepší výkon.
Virus SW je schopen působit od nadmořské výšky až do 15 000 stop, vzletů a přistání z krátkých vzletových a přistávacích drah a přes překážky díky jedinečným brzdám, je nejtišším lehkým letadlem a má jedno z nejnižších provozních nákladů ve své kategorii.
Rychlost, výkonnost a velmi dlouhý dosah jsou pro Pipistrel podpisem. Virus SW se plaví rychleji, jde mnohem dál a letí výš než konkurence, to vše při spalování méně paliva! Představte si, že létáte okolo 260 km / h (140 kts), lehce prolétlo terén vyšší než 4500 m (15.000 ft) a pokrýváte vzdálenosti více než 1500 km (800 NM). S Virus SW můžete. To vše a ještě mnohem více! Letadlo může být vybaveno buď hnacími motory Rotax 912 (80 k) 912S (100 k), 912 iS (100 k) a 914 Turbo (115 k) a velkým množstvím možností avioniky.
Díky vynikající aerodynamické účinnosti, nejmodernější struktuře složeného materiálu a nejnižším údajům o spotřebě paliva v této kategorii je virový software ideální pro vysokorychlostní běžecké létání, pozorovací mise, ab-initio, pokročilé a extrémně manévrovací výcvik, letecké snímkování a vysokohorské operace. Věděli jste, že virový software má klouzavý poměr 15: 1 a může v případě nouze klouzat dál než většina letadel?
⦁ Bezpečnostní, inženýrské a celosvětové osvědčení
Software lze nazvat ultralehkým / lehkým světlem / LSA s rychlostí 300 km / h (160 kts), ale je to mnohem víc! S vysokou rychlostí průniku turbulence (zelený oblouk) a VNO 302 km / h (163 kts) můžete využít vysokorychlostní plavbu i při silných turbulencích. Kokpit zůstává během letu tichý a pohodlný! Virus SW má ve své kategorii největší bezpečnostní rezervy ve své kategorii a může být vybaven celkovým záchranným systémem pro balistické padáky, který nabízí šanci na záchranu i při maximálních rychlostech a blízko terénu.
⦁ Pohodlná a luxusní kabina
Exkluzivní bezpečnostní kokpit zesílený kevlarem s luxusním koženým interiérem vás udrží v pohodlí a bezpečí. Své vlastní barevné konfigurace si můžete vybrat zdarma!
Přístrojová deska je vyrobena z uhlíkových vláken s viditelnou strukturou a může pojmout široký výběr moderní avioniky, včetně kompletní sady ze skla s kokpitem s dvojitou osou, autopilota poháněného GPS a elektrického nebo hydraulického řízení vrtule s konstantní rychlostí. Panel může být uspořádán podle vašich představ za pomoci našich kvalifikovaných avionické techniků. Virový SW má dosah více než 1850 km (1 000 nm) a můžete si vzít s sebou 40 kg (90 liber) zavazadel.
Na zvláštní žádost může být virus upraven pro speciální mise, včetně vizuálních / infračervených kamer, geografických průzkumů, letů za oceánským dosahem a dalších.
Technické údaje PIPISTREL VIRUS SW 80/100/115/iS
MODEL | VIRUS 912 SW 80 | VIRUS 912 SW 100 |
---|---|---|
ENGINE ROTAX | ROTAX 912 UL | ROTAX 912 ULS |
max power(with 2 carb.) | 80 hp at 5800 rpm | 100 hp at 5800 rpm |
PROPELLER | Variable pitch | Variable pitch |
SIZES | ||
wing span | 10.71 m | 10.71 m |
length | 6.5 m | 6.5 m |
height | 1,85 | 1,85 |
wing area | 9.51 m2 | 9.51 m2 |
rudder area | 1.1 m2 | 1.1 m2 |
tail area | 1.08 m2 | 1.08 m2 |
aspect ratio | 11,3 | 11,3 |
positive flaps | 9 deg. 19 deg | 9 deg. 19 deg |
negative flaps | 5 deg | 5 deg |
center of gravity | 25% – 37% | 25% – 37% |
WEIGHTS | ||
empty weight | 287 kg | 289 kg |
max take off weight (MTOW) | 472.5 kg / 600 kg | 472.5 kg / 600 kg |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 47 l | 2 x 47 l |
PERFORMANCES | ||
stall with flaps | 64 km/h | 64 km/h |
stall without flaps | 79 km/h | 79 km/h |
cruising speed (75% power) | 246 km/h | 273 km/h |
max. horizontal speed | 264 km/h | 283 km/h |
VNE | 302 km/h | 302 km/h |
max speed with airbrakes out | 205 km/h | 205 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h | 130 km/h |
manoeuvring speed | 174 km/h | 174 km/h |
best climb speed | 140 km/h | 140 km/h |
max climb rate | 6.1 m/sec | 8.4 m/sec |
best glide ratio speed | 118 km/h | 118 km/h |
best glide | 1:17 | 1:17 |
take off run | 140 m | 95 m |
take off over 15 m obstacle | 225 m | 175 m |
service ceiling | 6200 m | 6800 m |
45°-45° roll time | 1.6 sec | 1.6 sec |
fuel consum. at cruise. speed | 13.6 l/hour | 17.8 l/hour |
endurance | 6.9 hours | 5.3 hours |
range distance | 1650 km | 1450 km |
max load factor permitted ( x1.875) | +4g -2g | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 | minimum 1.875 |
MODEL | VIRUS 912 SW 100 IS |
---|---|
ENGINE ROTAX | ROTAX 912 iS |
max power(with 2 carb.) | 100 hp at 5800 rpm |
PROPELLER | Variable pitch |
SIZES | |
wing span | 10.71 m (35 ft. 1 inch) |
length | 6.5 m (21 ft. 3 inch) |
height | 1,85 |
wing area | 9.51 m2 (103ft2) |
rudder area | 1.1 m2 |
tail area | 1.08 m2 |
aspect ratio | 11,3 |
positive flaps | 9 deg. 19 deg |
negative flaps | 5 deg |
center of gravity | 25% – 37% |
WEIGHTS | |
empty weight | 292 kg |
max take off weight (MTOW) | 472.5 kg / 600 kg |
fuel tanks capacity | 2 x 50 l |
useful fuel | 2 x 47 l |
PERFORMANCES | |
stall with flaps | 64 km/h |
stall without flaps | 79 km/h |
cruising speed (75% power) | 273 km/h |
max. horizontal speed | 283 km/h |
VNE | 302 km/h |
max speed with airbrakes out | 205 km/h |
max speed with flaps down | 130 km/h |
manoeuvring speed | 174 km/h |
best climb speed | 140 km/h |
max climb rate | 8.4 m/sec |
best glide ratio speed | 118 km/h |
best glide | 1:17 |
take off run | 95 m |
take off over 15 m obstacle | 175 m |
service ceiling | 6800 m |
45°-45° roll time | 1.6 sec |
fuel consumption at cruise speed | 15.5 l/hour |
endurance | 6.4 hours |
range distance | 1720 km |
max load factor permitted ( x1.875) | +4g -2g |
design safety factors & tested | minimum 1.875 |
Poznámka: Pipistrel si vyhradzuje právo revidovať tento údajový list vždy, keď k nemu dôjde pri vylepšovaní produktu, nariadení vlády / orgánu alebo z iného dobrého dôvodu.
VIRUS ICAO DESIGNATOR: PIVI
http://cfapp.icao.int/Doc8643/8643_List3.cfm?mfc=PIPISTREL
ARGENTINA
LSA certificate
AUSTRALIA
BELGIUM
Type approval Virus SW Belgium
CANADA
The Virus SW has been added to the Canadian List of Models Eligible to be Registered as Advanced Ultra-Light Aeroplanes (AULA):
Models Eligible to be Registered as Advanced Ultra-Light Aeroplanes (AULA)
CHILE
Certificado de aeronavegabilidad
CHINA
Validation of Type Certificate – VIRUS SW 80-100
The Validation Data Sheet – VIRUS SW 80-100
EASA – Permit to Fly
VirusSW model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Reservoir fuel capacity | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 100 | 2 | 6 | 302 | 100 L | 912 UL | Vario 100 / | 2 | yes | 600 |
FRANCE
VirusSW | Seats | Min speed (km/h) | VNE | Reservoir fuel capacity | Engine | Propeller | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 80 | 2 | 64 | <302 | 100 L | 912 UL2 | Vario 80 | 2 | no | 267-288,4 | 450 |
SW 80 (P) | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 UL2 | Vario 80 | 2 | yes | 280- 310,9 | 472.5 |
SW 100 | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 ULS | Vario 100/ | 2 | no | 269 – 288,4 | 450 |
SW 100 (P) | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 ULS | Vario 100/ | 2 | yes | 282 – 310,9 | 472.5 |
GERMANY
type certificate 965-19 1 virus sw 600 d
VirusSW model | Seats | Min speed (km/h) | VNE (km/h) | Reservoir fuel capacity | Engine Rotax | Propeller Pipistrel | No. of blades | Parachute | Empty weight (kg) | MTOW |
SW 100 | 2 | 64 | 302 | 100 L | 912 UL | Vario 100 / Woodcomp Varia | 2 | yes | 289 | 472.5 |
Gerätekennblatt für aerodynamisch gesteuerte Ultraleichtflugzeuge
HUNGARY
Hungary Virus SW 80, 100 100 iS
KAZAKHSTAN
MEXICO
NETHERLANDS
Type Approval VIRUS SW Netherlands
NORWAY
PARAGUAY
PERU
POLAND
PDF file of the SW 80 & 100 model
PDF file of the SW 80 & 100 and 100 iS model
Recommendation from SZD glider factory for Virus SW as glider towing aircraft
RUSSIA
SLOVENIA
Seznam podatkov-certifikat ULN_Virus SW
SPAIN
Type Certificate Virus SW 100 – Espana
SOUTH AFRICA
SWEDEN
TURKEY
SW 100 CERTIFICATE OF REGISTRATION
UNITED KINGDOM
UK SW 100 Permit to Fly: UK_Certificate
Model SW 127, certified only for the UK market for 600kg MTOM: UK_SW127
USA – LSA certificates